Mar 30, 08:00:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
Zaterdag 30 Maart zal er gepland onderhoud plaatsvinden in het datacentrum.
Dit zal tot enkele korte onderbrekingen van onze dienstverlening leiden.
De werkzaamheden zullen na 09:00 beginnen en naar verwachting voor 24:00 afgerond zijn.
Mocht u hier vragen over hebben kunt u contact opnemen met onze Support afdeling. .
Mar 11, 08:35:00 GMT+0
Onderzoeken -
Er zijn door verschillende klanten verbindingsproblemen gemeld.
Dit wordt momenteel met de hoogste spoed onderzocht.
We zullen de statuspagina zo snel mogelijk van een update voorzien..
Mar 11, 08:45:00 GMT+0
Monitoring -
Er is een korte netwerk onderbreking geweest van +/- 5 minuten.
Deze netwerk onderbreking is ondertussen verholpen en we zullen dit de komende tijd blijven monitoren.
De oorzaak zal verder onderzocht worden..
Mar 11, 08:45:00 GMT+0
Opgelost -
Het blijkt een korte netwerkstoring (+/- 5 minuten) bij DC Spine geweest te zijn.
Wij nemen nog contact op om uit te vragen wat hier de reden van is geweest.
Voor nu zijn de problemen in ieder geval verholpen..
Feb 22, 08:45:00 GMT+0
Onderzoeken -
Er zijn door een aantal klanten problemen gemeld omtrent spraak kwaliteit problemen. Zoals eenzijdige spraak.
Wij zijn dit met hoge prioriteit aan het onderzoeken. Als er meer bekend is zullen we de status pagina van een update voorzien..
Feb 22, 09:55:38 GMT+0
Geïdentificeerd -
Er zijn problemen gemeld bij de provider.
De provider geeft aan van verschillende meldingen over eenzijdige audio naar Vodafone bestemmingen. Ze zijn dit met het grootste belang aan het onderzoeken en geven aan hier binnen een uur een update over te geven..
Feb 22, 10:10:00 GMT+0
Opgelost -
De provider geeft aan dat de problemen omtrend eenzijdige audio richting Vodafone is opgelost. De normale services zijn hersteld. De provider houd de perstaties van het platform nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat er geen verdere problemen zijn..
Jan 24, 10:53:00 GMT+0
Onderzoeken -
Verschillende klanten hebben telefonie gerelateerde problemen bij ons gemeld.
Enreach heeft om 11:53 netwerkproblemen gemeld. Deze netwerkproblemen veroorzaken verschillende telefonie problemen.
Enreach geeft aan dit met de hoogste prioriteit op te pakken en te onderzoeken.
Zodra Enreach updates heeft zullen wij onze pagina ook updaten..
Jan 24, 11:34:40 GMT+0
Monitoring -
Enreach geeft aan dat het platform stabiel is en de normale service is hersteld. Ze houden het platform nauwlettend in de gaten om ervoor te zorgen dat er geen verdere problemen zijn..
Jan 24, 12:10:00 GMT+0
Opgelost -
Om 13:10 heeft Enreach officieel bevestigd dat de storing verholpen is.
Ze monitoren nog steeds om te voorkomen dat dit weer gebeurd..
Dec 15, 14:17:57 GMT+0
Onderzoeken -
Helaas blijkt de storing zich weer te manifesteren.
Onze experts zijn weer met onderzoek gestart.
Excuus voor het ongemak..
Dec 15, 14:42:27 GMT+0
Monitoring -
De systemen zijn herstellende. We blijven ons datacenter nauwgezet monitoren.
.
Dec 15, 15:14:25 GMT+0
Monitoring -
Systemen zijn stabiel. We blijven monitoren..
Dec 15, 15:46:19 GMT+0
Opgelost -
We zijn volledig operationeel en hebben bevestiging van onze netwerkleverancier dat de eerdere storing aan een glasvezel is verholpen..
Dec 15, 12:26:00 GMT+0
Onderzoeken -
<p>Op dit moment ondervinden wij verstoring in ons datacenter. Experts onderzoeken de situatie om de eventuele verstoring tot een minimum te beperken.</p>.
Dec 15, 13:08:06 GMT+0
Monitoring -
We zien dat de servers weer online zijn of komen. We onderzoeken de oorzaak van deze onderbreking..
Dec 1, 09:20:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
<p>Op dit moment is er een storing bij telefonieprovider Enreach waardoor uw bereikbaarheid verminderd kan zijn.</p>.
Dec 1, 10:08:28 GMT+0
Opgelost -
Vanuit de provider krijgen we bericht dat de verstoringen verholpen zijn. .
Nov 23, 09:00:13 GMT+0
Geïdentificeerd -
<p>Op dit moment is er een storing bij telefonieprovider Enreach waardoor uw bereikbaarheid verminderd kan zijn. Wij hebben contact opgenomen met Enreach en verzocht om een snelle oplossing.</p>.
Nov 23, 09:14:38 GMT+0
Geïdentificeerd -
Update Enreach, probleem is geïdentificeerd:
"Op dit moment zijn er connectiviteitsproblemen bij datacentrum AMS-IX. Onze producten en diensten kunnen hierdoor impact ondervinden. De potentiële impact is een verminderde hoeveelheid beschikbare bandbreedte, resulterend in tijdelijke onbereikbare of onwerkbare producten en diensten. Onze technici werken aan een oplossingen en werken nauw samen met AMS-IX-medewerkers om dit probleem op te lossen. .
Nov 23, 09:43:49 GMT+0
Monitoring -
Enreach update:
"Omdat de storing plaats vindt bij de AMS-IX, één van de belangrijkste internetknooppunten van Nederland, worden de meeste ISP's in Nederland getroffen. Er kan nog steeds gebruik worden gemaakt van onze diensten, maar tijdens het gebruik kunt u kortstondig instabiliteit of uitval ervaren. Wij bekijken continue de opties om binnen ons netwerk aanpassingen toe te passen om de impact voor u zo te minimaliseren.".
Nov 23, 11:03:00 GMT+0
Opgelost -
Update Enreach:
"AMS-IX heeft laten weten dat de problemen zijn opgelost. Wij zien een aanzienlijke verbetering. Een deel van het dataverkeer is teruggeleid, deze monitoren we uitgebreid voordat wij overgaan naar het volledig herstellen van het dataverkeer.".
Nov 23, 11:36:34 GMT+0
Opgelost -
AMS-IX heeft laten weten dat de problemen zijn opgelost. .
Nov 9, 11:04:00 GMT+0
Onderzoeken -
Op dit moment ervaren diverse klanten problemen met spraakkwaliteit.
We zijn op zoek naar de oorzaak..
Nov 9, 11:35:33 GMT+0
Onderzoeken -
Problemen zijn bij enkele klanten al opgelost, anderen ervaren nog andere issues zoals problemen met het opstarten van de client applicaties. Onderzoek loopt nog..
Nov 9, 12:24:02 GMT+0
Opgelost -
We zien dat diverse problemen zijn opgelost na issues in een externe component. Reboot hiervan heeft geholpen. We onderzoeken de logging/dump om tot de kern van het probleem te komen..
Sep 22, 11:59:29 GMT+0
Monitoring -
De systemen zijn herstellende..
Sep 22, 09:47:00 GMT+0
Onderzoeken -
Een van de DNS providers waarmee wij werken geeft momenteel problemen waardoor het mogelijk is dat onze servers niet de juiste adressen krijgen en daardoor onbereikbaar zijn.
We zoeken met deze provider naar de oorzaak. We houden u via onze site unexusservice.nl op de hoogte.
We hopen dat de oorzaak snel verholpen is..
Sep 22, 12:42:20 GMT+0
Opgelost -
De systemen zijn weer operationeel
We hebben te maken gehad met een DDos attack wat voor veel verkeer en daardoor access vertraging heeft gezorgd.
Excuses voor het ongemak.
We onderzoeken extra maatregelen om herhaling zoveel mogelijk te pareren..
Sep 11, 07:50:00 GMT+0
Onderzoeken -
Op dit moment is er een storing waarvan de oorzaak nog niet bekend is. We zoeken naar de oorzaak. We houden u via onze site unexusservice.nl op de hoogte.
We hopen dat de oorzaak snel verholpen is..
Sep 11, 08:30:00 GMT+0
Opgelost -
Na verder onderzoek is gebleken dat de proxy server problemen heeft gehad.
Deze is ondertussen herstart en werkt weer naar behoren.
Van verschillende klanten begrepen dat dit de problemen heeft opgelost..
Sep 6, 07:30:00 GMT+0
Onderzoeken -
Momenteel is er een storing met Microsoft Teams. Wanneer je via Unexus inlogt op teams kan je niet bellen en gebeld worden. Zie https://allestoringen.nl/storing/teams/
Uiteraard hopen wij dat Microsoft dit snel op kan lossen..
Sep 6, 09:57:46 GMT+0
Opgelost -
We zien dat het bellen met Teams weer goed gaat..
Jul 3, 06:45:00 GMT+0
Onderzoeken -
Momenteel speelt er een probleem bij Enreach met mobile connect. Als mobile connect gebruikt wordt kunnen er problemen met bellen/gebeld worden.
Mochten we meer weten vanuit de provider zullen we hier een update plaatsen..
Jul 3, 07:47:29 GMT+0
Monitoring -
De provider geeft aan dat de verstoring die deze problemen veroorzaakte is hersteld. In de monitoring zien ze dat de diensten weer stabiel zijn. Ze onderzoeken nog wel meldingen met betrekking tot mobile connect registraties.
.
Jul 3, 06:45:00 GMT+0
Onderzoeken -
Na aanleiding van de netwerk outage van vanochtend zijn er problemen met het registreren van Mobile Connects ontstaan.
Onze engineers hebben dit in onderzoek.
Jul 3, 08:46:00 GMT+0
Monitoring -
Update vanuit de provider:
De engineers hebben de oorzaak gevonden en de Mobile Connect's zullen weer registreren. Wij zullen de registraties voorlopig nog monitoren..
Jul 3, 12:20:00 GMT+0
Opgelost -
Update provider:
Het probleem met de registraties op Mobile Connect is opgelost.
Sinds de laatste update zien wij geen mislukte registraties meer..
Jun 30, 16:49:31 GMT+0
Monitoring -
Het blijkt dat dit probleem zich voordoet bij gebruikers met een iPhone. In eerste instantie leidde het onderzoek naar specifieke iPhone modellen. Bij nader inzien is geen relatie gevonden. Een update van de App is toegepast en nu in test. Het probleem is opgelost maar we blijven monitoren..
Jul 3, 10:24:49 GMT+0
Monitoring -
Er wordt momenteel gewacht tot Apple de nieuwe versie van de app goedkeurt. De oplossing is in de nieuwe versie geïmplementeerd. Als er meer informatie is zullen we dit incident updaten..
Jul 4, 07:57:27 GMT+0
Opgelost -
De nieuwe versie van de app is beschikbaar. Als de app helemaal up-to-date is werkt het weer naar behoren..
Jun 30, 08:24:28 GMT+0
Onderzoeken -
Een aantal van onze klanten ervaart momenteel problemen met het inloggen op onze Mobiel App. De Microsoft Authenticatie werkt niet naar behoren. Het is wel mogelijk om met gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen.
Excuses voor het ongemak onze engineers zijn druk bezig dit te onderzoeken.
Jun 30, 10:27:35 GMT+0
Onderzoeken -
Het blijkt dat niet alle mobiele App gebruikers problemen ondervinden.
De engineers zijn nog bezig met nader onderzoek..
Apr 14, 07:06:33 GMT+0
Monitoring -
Op dit moment is er een landelijke storing bij Vodafone. Hierdoor kunnen zowel vaste als mobiele gesprekken storing ondervinden.
Zie ook: https://www.nu.nl/tech/6259420/storing-treft-mobiel-netwerk-van-vodafone-ook-112-niet-bereikbaar.html.
Apr 14, 14:05:45 GMT+0
Opgelost -
De storing in het mobiele netwerk van Vodafone is rond 15.30 uur verholpen. .
Apr 3, 08:09:00 GMT+0
Onderzoeken -
Bij Enreach is er een storing gemeld die effect kan hebben op mobiele telefonie. Er wordt door Enreach gewerkt aan een oplossing..
Apr 3, 10:39:00 GMT+0
Opgelost -
Enreach heeft teruggekoppeld dat het probleem gevonden en opgelost is..
Mar 25, 20:00:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
Op zaterdagavond 25 maart wordt een aantal disks toegevoegd aan de storage in het datacenter.
Wij voorzien geen verstoring in de beschikbaarheid van onze services.
Dit is de enige kennisgeving, er volgt geen herinnering en afmelding..
Mar 25, 22:00:00 GMT+0
Voltooid -
Maintenance has completed successfully..
Mar 7, 10:54:53 GMT+0
Onderzoeken -
Enkele klanten ervaren een verstoring, gesprekken die niet aangenomen kunnen worden, verbindingen die wegvallen etc. Onze experts zijn met de hoogste urgentie op zoek naar de oorzaak en naar de oplossing.
.
Mar 7, 11:02:10 GMT+0
Opgelost -
De oorzaak van het probleem is gevonden. We zien dat de situatie weer normaliseert..
Mar 3, 08:58:55 GMT+0
Onderzoeken -
Op dit moment ontvangen wij diverse meldingen over wegvallende gesprekken. Het onderzoek loopt. We houden u via onze service site op de hoogte..
Mar 3, 09:41:16 GMT+0
Onderzoeken -
Naast wegvallende gesprekken zijn er ook problemen met de communicatie tussen de clients, de app en de server. Het heeft onze hoogste prioriteit..
Mar 3, 11:03:00 GMT+0
Monitoring -
Het probleem lijkt opgelost. Als u nog problemen ervaart met de afhandeling van gesprekken in de Unexus client (doorverbinden bijvoorbeeld) dan adviseren wij de Unexus client opnieuw op te starten..
Mar 3, 12:40:45 GMT+0
Opgelost -
In een enkel geval lijkt er nog iets mis te zijn met een specifieke integratie. Voor alle overige klanten geldt dat de situatie genormaliseerd is.
Naar de definitieve oorzaak loopt nog een onderzoek.
.
Feb 28, 10:53:00 GMT+0
Onderzoeken -
Bij verschillende klanten zijn er op dit moment problemen met het aannemen van binnen komende lijnen.
Wij zijn aan het onderzoeken waar dit probleem vandaan komt..
Feb 28, 11:05:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
We ondervinden helaas nog problemen. Onze engineers werken aan het opnieuw opstarten van sommige processen van de betrokken systemen om de service te herstellen..
Feb 28, 11:10:00 GMT+0
Opgelost -
De systemen zijn hersteld en de problemen zijn verholpen. Wij zullen de systemen blijven monitoren.
De oorzaak wordt nog onderzocht..
Feb 25, 20:00:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
25 februari 2023 tussen 21:00 en 00:00 gaat onderhoud plaatsvinden in ons datacenter.
Dit onderhoud betreft een configuratie aanpassing en een component vervanging.
Dit betekent dat er diverse keren korte onderbrekingen in de dienstverlening zullen zijn.
Zowel het afhandelen van gesprekken als het gebruik van de diverse applicaties zal naar verwachting verstoord worden.
Voor vragen kunt u telefonisch of via een ticket contact opnemen met onze Support afdeling.
.
Feb 25, 22:30:00 GMT+0
Voltooid -
Onderhoud is 25 februari rond 23.30 afgerond. De verbinding is slechts enkele minuten onderbroken geweest..
Feb 18, 20:00:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
18 februari 2023 tussen 21:00 en 00:00 gaat onderhoud plaatsvinden in ons datacenter.
Dit onderhoud betreft een configuratie aanpassing en een component vervanging.
Dit betekent dat er diverse keren korte onderbrekingen in de dienstverlening zullen zijn.
Zowel het afhandelen van gesprekken als het gebruik van de diverse applicaties zal naar verwachting verstoord worden.
Voor vragen kunt u telefonisch of via een ticket contact opnemen met onze Support afdeling.
.
Feb 17, 10:26:05 GMT+0
Voltooid -
We hadden onderhoud in ons datacenter gepland voor komende zaterdagavond 18 februari.
Dit gaat niet door.
Door omstandigheden verplaatsen we dit onderhoud naar een ander moment, namelijk zaterdag 25 februari van 21:00 – 00:00.
.
Feb 6, 07:43:45 GMT+0
Onderzoeken -
Provider Enreach is op de hoogte van dit probleem en onderneemt actie..
Feb 6, 07:43:45 GMT+0
Opgelost -
We just resolved the issue!.
Feb 6, 07:52:03 GMT+0
Opgelost -
We krijgen signalen dat de mobiele toestellen weer functioneren..
Feb 4, 20:00:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
Komende zaterdag 4 februari van 21:00 – 23:00 is er een gepland onderhoud in ons datacenter.
Tijdens dit onderhoud worden een aantal switches geconfigureerd om de stabiliteit van onze dienstverlening te vergroten.
Het is mogelijk dat tijdens dit onderhoud de Unexus Communication Server kort niet beschikbaar is.
Via onze Servicepagina houden wij u op de hoogte.
.
Feb 4, 20:00:01 GMT+0
Geïdentificeerd -
Er wordt nu onderhoud gepleegd.
Feb 4, 22:14:00 GMT+0
Voltooid -
Onderhoud is uitgevoerd..
Jan 31, 08:13:13 GMT+0
Onderzoeken -
Er is een storing. We zoeken naar de oorzaak. We houden u op de hoogte via onze service pagina..
Jan 31, 11:15:37 GMT+0
Monitoring -
Probleem lijkt opgelost. Definitieve toelichting volgt..
Jan 31, 08:34:01 GMT+0
Monitoring -
Waarschijnlijk ligt de oorzaak in een storing in de elektriciteitsvoorziening in het datacenter. Op dit moment zijn of worden veel services omgezet naar het andere datacenter. .
Jan 31, 10:13:19 GMT+0
Geïdentificeerd -
Experts zijn ter plekke om de gevolgen van de storing te verhelpen. Het vermoeden is dat er hardware defect is geraakt..
Jan 31, 13:30:35 GMT+0
Opgelost -
De oorzaak is gevonden op de koppeling van datacenter en internet-provider.
Daar heeft men een bypass ingeregeld zodat de service weer functioneert.
We zullen de voortgang in het datacenter monitoren en zullen binnen een week communiceren via een RCA (Root Cause Analysis).
.
Jan 16, 13:42:23 GMT+0
Onderzoeken -
Op dit moment ervaren veel klanten problemen met wegvallende gesprekken. We zijn op zoek naar de oorzaak en naar de oplossing..
Jan 16, 13:45:22 GMT+0
Monitoring -
Enreach (de provider) meldt het volgende:
20230116 - NETWERK VERSTORING MET IMPACT OP ALLE DIENSTVERLENING - UPDATE
16/01/2023, 14:40
De netwerk issues lijken af te nemen en de diensten zijn aan het herstellen. Onderzoek gaat door en engineers monitoren de situatie.
Jan 16, 14:00:20 GMT+0
Opgelost -
We zien dat alles weer correct functioneert..
Dec 28, 07:09:59 GMT+0
Onderzoeken -
Er is een storing in het datacenter. De engineers ter plaatse zijn op zoek naar de oorzaak. We houden u via deze site op de hoogte..
Dec 28, 09:44:54 GMT+0
Opgelost -
De internetconnectie is omgezet naar een andere provider. De problemen zouden daarmee verholpen moeten zijn..
Nov 19, 20:00:00 GMT+0
Geïdentificeerd -
Op zaterdag 19 november tussen 21:00 en 23:00 zal ons datacenter worden aangesloten op een extra Internet Service Provider. Het netwerkverkeer kan hierdoor voor korte tijd onderbroken worden.
We proberen de duur van de verstoring in onze dienstverlening zo kort mogelijk te houden.
.
Nov 21, 09:26:53 GMT+0
Voltooid -
Het onderhoud is met succes en zonder onderbreking uitgevoerd..
Nov 18, 09:57:44 GMT+0
Onderzoeken -
Op dit moment ervaren diverse klanten problemen met spraakproblemen. We zijn met de provider op zoek naar de oplossing..
Nov 18, 12:54:32 GMT+0
Monitoring -
De situatie lijkt genormaliseerd. De provider monitort de situatie om de te kijken of het probleem nog optreedt..
Nov 19, 23:57:00 GMT+0
Opgelost -
Op dit moment worden er geen dergelijk problemen meer ervaren..
Nov 3, 08:09:18 GMT+0
Onderzoeken -
Op dit moment ervaren veel klanten problemen met de bereikbaarheid van de mobiele toestellen. We hebben contact met de provider om dit snel opgelost te krijgen. .
Nov 3, 08:35:40 GMT+0
Opgelost -
We zien dat de problemen bij de provider inmiddels weer opgelost zijn..
Oct 13, 07:33:24 GMT+0
Monitoring -
Informatie van Enreach:
*We still receive some reports on dropped calls, one way audio on mobile.
We will continue the investigation into the issue and will report on the progress here as soon we have relavant information*
Voor details kunt u terecht op de site van Enreach:
[https://nl.enreach-service.com/20221012-dropped-calls-audio-loss-mobile-under-investigation](url).
Oct 13, 11:37:58 GMT+0
Geïdentificeerd -
Information from Enreach:
Root cause identified investigation for a structural fix ongoing
Our engineers have found the Issue that leads in some causes to the audio being dropped, resulting in a dropped call. Together with one of our suppliers we are now looking for a fix.
We will update on the progress an soon there is relevant new information.
Oct 14, 06:03:19 GMT+0
Monitoring -
From [https://nl.enreach-service.com/](url)
Part of the services gracefully restarted, please report new examples if they occured after 20:00 pm (oct 13th)
Unfortunatly the exact root cause has not been found yet. To rule out certain issues we gracefully restarted part of the service (the rtp engines) without service impact, at the same moment we added additional logging to better identify how and where the issues occur. For this we request that if you have fresh examples of the issue ( one way audio and or dropped calls) occuring after 20:00 Oct 13, to report these in a support ticket. Tomorow morning we will analyse these examples with the help of the new logging, The investigation into a permanent solution is therefor still ongoing..
Oct 19, 10:25:06 GMT+0
Opgelost -
Volgens Enreach treedt dit probleem niet meer op..
Oct 12, 10:05:02 GMT+0
Onderzoeken -
We ontvangen klachten dat de beller de andere kant van de lijn niet hoort.
We zijn op zoek naar de oorzaak..
Oct 12, 11:16:29 GMT+0
Opgelost -
Probleem lijkt spontaan opgelost. We hebben van geen enkele provider vernomen wat de oorzaak was. We houden het in de gaten....