Affected
Major outage from 9:07 AM to 9:20 AM, Degraded performance from 9:20 AM to 4:54 PM, Operational from 4:54 PM to 10:28 AM
- ResolvedResolved
De problemen met stiltes in gesprekken zijn deze ochtend niet voor alle klanten opgelost, 4de lijn houdt dit probleem in onderzoek en berichten hierover direct aan deze klanten zodra we meer informatie hebben.
Het aantal klanten dat impact ondervind is momenteel 3, het aantal dat totaal problemen heeft ondervonden is 6. Om overlast door berichtgeving aan al onze klanten te voorkomen sluiten we dit incident hier. - MonitoringMonitoring
We hebben de werkzaamheden afgerond, we monitoren de situatie en verwachten in de loop van donderdagochtend met een definitieve Root Cause Analyse te komen.
- IdentifiedIdentified
Mogelijke oorzaak is gevonden, werkzaamheden worden momenteel uitgevoerd om de oorzaak weg te nemen
- UpdateUpdate
Enreach definitief Uitgesloten als oorzaak (probleem komt ook bij andere providers voor).
Probleem komt niet voor in Azure hosted omgevingen. Klanten die impact ondervinden bevinden zich in het Datacenter. - InvestigatingInvestigating
Helaas, zojuist toch een bevestiging dat het ook voorkomt wanneer mobiel wordt gebruikt. Verdere voorbeelden worden verzameld en we blijven onderzoeken, status teruggezet naar onderzoek.
- IdentifiedIdentified
Het probleem lijkt zich te bevinden in een specifieke combinatie van gebruik van Softphone als device en kan nu ook intern bij Unexus gereproduceerd worden. We zijn ons bewust van de overlast voor de klanten die last hebben van missende delen van gesprekken. Een mogelijke workaround is door niet als Device 'Softphone' te kiezen. Wij werken zo snel mogelijk aan een structurele oplossing en houden u hiervan op de hoogte
- UpdateUpdate
Ondanks dat niet alle klachten overeenkomen (interne gesprekken/gesprekken over een buitenlijn) zijn er duidelijk meer meldingen waarbij Enreach klanten betrokken zijn, waardoor we alsnog ook een ticket openen bij Enreach Support. Wij voegen hiervoor Logfiles en CDR data toe. Dank aan betrokkenen voor het updaten van de ticket informatie met extra informatie, we houden u op de hoogte.
- UpdateUpdate
De mogelijke samenhang met Enreach is onbevestigd, de problemen lijken zich over verschillende Release versies, systemen en telecom providers voor te doen.
Voor analyse doeleinden vragen we om te melden wanneer u deze problemen ervaart, als u reeds een ticket heeft aangemaakt dan is dit voldoende, wel hopen we op uw medewerking voor de volgende aanvullende informatie op bestaande of nieuwe tickets:
Ervaart u problemen met stiltes tijdens gesprekken?
zijn dit ook interne gesprekken zonder een buitenlijn?
kunt u tijdstippen en partijen benoemen waarop het probleem zich voordeed?
Belde de gebruiker vanaf uw kantoorlokatie of een externe lokatie zoals thuis?Welke client werd gebruikt? Webclient/Mobile App/xClient
welk device werd gebruikt? Softphone/Teams/Telefoon - InvestigatingInvestigating
Momenteel ontvangen we van verschillende klanten meldingen over wegvallende gesprekken en/of stiltes. Ervaart u deze problemen ook, dan verzoeken we om dit aan te melden. Wij houden u hier op de hoogte van de analyse en eventuele uitkomsten