Unexus - Notice history

All systems operational


Via deze site houden wij onze klanten op de hoogte bij eventuele
storingen en gepland onderhoud.

We zetten alles op alles om storingen te voorkomen. Zo is ons netwerk volledig redundant uitgevoerd. Helaas komen storingen in de keten wel eens voor. We doen in ieder geval wat in onze mogelijkheden ligt om deze zo snel mogelijk te (laten) verhelpen. Jammer genoeg hebben we geen directe invloed op alle storingen, behalve er open over zijn. Daarom informeren wij u op deze pagina zo transparant mogelijk over lopende en opgeloste storingen.

Unexus Communications Server - Operational

100% - uptime
Jan 2022 · 100.0%Feb · 99.44%Mar · 99.93%
Jan 2022
Feb 2022
Mar 2022

Odido - Operational

100% - uptime
Jan 2022 · 100.0%Feb · 100.0%Mar · 100.0%
Jan 2022
Feb 2022
Mar 2022

Enreach (voorheen Voiceworks) - Operational

100% - uptime
Jan 2022 · 100.0%Feb · 99.92%Mar · 99.57%
Jan 2022
Feb 2022
Mar 2022

Externe factoren - Operational

100% - uptime
Jan 2022 · 100.0%Feb · 100.0%Mar · 99.93%
Jan 2022
Feb 2022
Mar 2022

Notice history

Mar 2022

Telefonie storing
  • Monitoring
    Monitoring

    Ondertussen is er een update vanuit de provider gekomen. Het blijkt ondertussen herstellende te zijn. Zie hieronder.

    We houden deze pagina zo veel mogelijk up-to-date.

    20220328 - Problemen op interconnect verbindingen met andere providers - herstellende Engineers hebben alle interconnects met de andere providers weer online. Gesprekken tussen ons platform en andere providers zijn herstellende


    Engineers hebben 1 van de interconnecst al kunnen herstellen waardoor de impact op mobiel is afgenomen en er weer gebeld kan worden tussen ons en KPN. De andere andere interconnect met andere providers wordt nu aan gewerkt.


    Op dit moment is er sprake van een verstoring. Deze verstoring heeft vooralsnog betrekking op inkomende en uitgaande telefonie tussen ons platform en andere Providers. Onze engineers hebben het probleem in onderzoek. De verwachte oplostijd is op dit moment nog niet af te geven.

    Wij zullen u omstreeks 15:30 of eerder voorzien van een update op de status van de verstoring. Er zijn helaas geen workarounds mogelijk.

    Onze excuses voor het ongemak.

  • Resolved
    Resolved

    De provider heeft aangegeven dat het sinds 28 maart 15:20 is opgelost.

  • Identified
    Identified

    Het lijkt erop dat er een landelijke storing is bij KPN. Hopelijk kan dit snel opgelost worden.

    Dit ligt buiten de scope van Unexus wij kunnen hier helaas niets aan doen.

Gesprekken vallen weg / Klanten horen agenten niet
  • Resolved
    Resolved

    Vanuit de provider krijgen we door dat het vanaf 12:00 beter zou moeten gaan. Mocht dit niet zo zijn kan dit bij ons gemeld worden zodat wij dit door kunnen geven aan de provider. (Graag met voorbeeld gesprekken. Tijdstip/nummer van de beller)

    "Engineers hebben een mogelijke oorzaak gevonden en verholpen. De problemen zouden hierdoor moeten afnemen. Indien klanten nog problemen ervaren na 12:00, graag dit via een ticket bij Support aangeven."

  • Update
    Update

    We hebben onderstaande verklaring gekregen vanuit de provider.

    "Op dit moment is er sprake van een mogelijke verstoring. Deze verstoring heeft vooralsnog betrekking op one-way audio op Managed Voice 2 en Voice Connect. Onze engineers verzoeken om voorbeelden met aan welke zijde de audio problemen spelen. Onze engineers hebben het probleem in onderzoek. De verwachte oplostijd is op dit moment nog niet af te geven.

    Wij zullen u omstreeks 12:00 of eerder voorzien van een update op de status van de verstoring. Er zijn helaas geen workarounds mogelijk.

    Onze excuses voor het ongemak."

  • Monitoring
    Monitoring

    Diverse klanten melden ons dat er problemen zijn met de telefonie. Het gaat hier om gesprekken die wegvallen en klanten die de agenten niet horen.

    Vermoedelijk gaat het om een landelijke storing. Om er zeker van te zijn dat dit inderdaad zo is blijven wij de situatie monitoren.

Feb 2022

Jan 2022

Nog onbekende storing
  • Resolved
    Resolved

    De genomen maatregelen hebben geleid tot een stabiele omgeving.

  • Update
    Update

    Afgelopen weekend zijn nog enkele aanpassingen gedaan in de routering. Vanochtend hebben wij gezien dat de situatie genormaliseerd is. We houden komende dagen de vinger aan en blijven zoeken naar de oorzaak.

  • Update
    Update

    De oorzaak is extern. Dit probleem is op dit moment beperkt tot enkele klanten, daarom zal met betrokken klanten via de tickets gecommuniceerd worden en zullen geen updates gegeven meer worden via unexusservice.nl.

  • Update
    Update

    We zijn ons terdege bewust dat dit probleem bij vele klanten tot grote verstoringen leidt. Het vinden van dit waarschijnlijk externe probleem heeft onze hoogste prioriteit.

  • Update
    Update

    Vandaag zijn alle interne componenten geanalyseerd en er zijn sterke indicaties dat het probleem door externe netwerk configuraties veroorzaakt wordt. We gaan door met ons onderzoek en zullen indien er concrete aanwijzingen zijn de desbetreffende partijen benaderen om het probleem opgelost te krijgen.

  • Update
    Update

    Vannacht zijn de services herstart. De problemen gisteren deden zich met name voor op drukke momenten. We monitoren de systemen nu om te kijken of bij de drukke momenten de problemen zich nog steeds voordoen.

  • Update
    Update

    De oorzaak van de problemen die diverse klanten ervaren hebben is nog niet bekend. Terwijl het onderzoek loopt zullen we preventief vanavond gerelateerde services herstarten.

  • Monitoring
    Monitoring

    Het probleem lijkt zich te beperken tot vaste toestellen. Issue wordt verder onderzocht.

  • Investigating
    Investigating

    Op dit moment ervaren diverse klanten problemen. We zijn op zoek naar de oorzaak van dit probleem.

Jan 2022 to Mar 2022

Next