Unexus - Notice history

All systems operational


Via deze site houden wij onze klanten op de hoogte bij eventuele
storingen en gepland onderhoud.

We zetten alles op alles om storingen te voorkomen. Zo is ons netwerk volledig redundant uitgevoerd. Helaas komen storingen in de keten wel eens voor. We doen in ieder geval wat in onze mogelijkheden ligt om deze zo snel mogelijk te (laten) verhelpen. Jammer genoeg hebben we geen directe invloed op alle storingen, behalve er open over zijn. Daarom informeren wij u op deze pagina zo transparant mogelijk over lopende en opgeloste storingen.

Unexus Communications Server - Operational

100% - uptime
Apr 2025 · 100.0%May · 99.94%Jun · 99.79%
Apr 2025
May 2025
Jun 2025

Odido - Operational

100% - uptime
Apr 2025 · 100.0%May · 100.0%Jun · 99.66%
Apr 2025
May 2025
Jun 2025

Enreach (voorheen Voiceworks) - Operational

100% - uptime
Apr 2025 · 100.0%May · 100.0%Jun · 100.0%
Apr 2025
May 2025
Jun 2025

Externe factoren - Operational

100% - uptime
Apr 2025 · 99.74%May · 100.0%Jun · 100.0%
Apr 2025
May 2025
Jun 2025

Notice history

Jun 2025

Mogelijk gerelateerde Incidenten: Vertraging, gesprekken worden niet aangeboden, haperende gesprekken
  • Resolved
    Resolved

    Het incident is opgelost, RCA volgt en deze melding wordt nu gesloten

  • Monitoring
    Monitoring

    Na analyse is gebleken dat de oorzaak bleek te liggen in een prestatieprobleem binnen de onderliggende SQL-databaseomgeving.

    Wij hebben direct maatregelen getroffen door de databasecapaciteit te verhogen. Sindsdien is de stabiliteit hersteld en zijn er geen nieuwe meldingen meer ontvangen. Wij blijven de omgeving actief monitoren om herhaling te voorkomen.

    Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak en de overlast die u als gevolg van deze verstoring mogelijk heeft ondervonden.

    Mocht u nog vragen hebben of problemen ervaren, neemt u dan gerust contact op met onze supportdesk.

  • Update
    Update

    Het probleem breid zich uit, Monitoring laat zien dat er meerdere omgevingen een verstoring vinden in de dienstverlening. Ook ontvangen we nieuwe meldingen van klanten. E

  • Investigating
    Investigating

    Vanaf 9 uur vanochtend zijn er meerdere grote verstoringen door onze klanten gemeld, die mogelijk met elkaar verband houden:
    -Hoofdnummer onbereikbaar
    -Verbinding verbreekt, status blijft hangen, slechte kwaliteit
    -Gesprekken happeren en sommige gesprekken vallen weg.
    -Unexus geen gesprekken en vertraging
    Ook ontvangen we meldingen over vertraging in Status gegevens van Xclients en Trage Administrator en Supervisors
    Het onderzoek loopt bij de 4de lijn van Unexus, wij updaten deze pagina zodra er nieuws is.
    Wij zijn ons bewust van de overlast die u als klant kunt ondervinden van dit probleem en zullen er alles aan doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen

Odido meld grote verstoring internet en bellen
  • Resolved
    Resolved

    Op woensdag 25 juni 2025 heeft telecomprovider Odido te maken gehad met twee grote storingen op één dag, waardoor klanten in grote delen van Nederland problemen ondervonden met mobiel bellen en internetten.

    Ochtendstoring

    De eerste storing begon in de ochtend en werd veroorzaakt door een probleem in de systemen die toegang geven tot het mobiele netwerk. Hoewel deze storing aanvankelijk leek te zijn opgelost, leidde de oplossing tot overbelasting van andere delen van het netwerk, wat resulteerde in een tweede storing later op de dag .

    Middagstoring

    De tweede storing begon rond 12.30 uur en veroorzaakte opnieuw problemen met mobiel bellen en internetten. Klanten van Odido en de dochterbedrijven Ben en Simpel werden getroffen. De meldingen kwamen vooral uit de Randstad, maar ook uit andere delen van het land .

    Oplossing en communicatie

    Odido heeft laten weten dat de storingen grotendeels zijn verholpen en dat klanten op een gecontroleerde wijze weer op het netwerk worden geplaatst. Het bedrijf verwachtte dat de mobiele diensten in de loop van de middag weer volledig zouden functioneren .

    Geen aanwijzingen voor cyberaanval

    Volgens Odido zijn er geen aanwijzingen dat de storingen het gevolg zijn van een cyberaanval. De politie heeft bevestigd dat de bereikbaarheid van het noodnummer 112 niet in gevaar is geweest, aangezien oproepen automatisch worden overgenomen door andere providers bij uitval .

    Wij sluiten deze melding.
    Voor actuele informatie over storingen en werkzaamheden kun je de storingspagina van Odido raadplegen. Daarnaast biedt Allestoringen.nl een overzicht van actuele meldingen van gebruikers.

  • Identified
    Identified

    Telecomprovider Odido kampt met een grote storing in internet en telefonie. Vanochtend waren er ook al netwerkproblemen bij de provider.

    Op allestoringen.nl is te zien dat sinds 12.30 uur opnieuw duizenden storingsmeldingen binnenkomen, met name over Odido en dochterbedrijven Simpel en Ben. De meldingen komen met name uit de Randstad, maar ook uit andere delen van het land. KPN laat weten geen problemen te hebben.

    Odido zegt dat de storing mogelijk te maken heeft met de problemen van vanochtend. Het ging toen om "een reguliere storing" in de systemen die toegang geven tot het mobiele netwerk. Odido had geen aanwijzingen dat sprake was van een cyberaanval.

    Iets na 11.00 uur vanochtend werkte alles weer, maar anderhalf uur later meldde de provider dat er opnieuw eenzelfde soort storing is. Odido is nog bezig de oorzaak te achterhalen, maar gaat opnieuw niet uit van een moedwillige verstoring van het netwerk.

    Ook de politie heeft last van de telefoonstoring bij Odido. Agenten op straat zijn daardoor niet allemaal telefonisch bereikbaar, maar volgens de politie functioneert het eigen C2000-netwerk naar behoren.

Haperend en slechte geluidskwaliteit Enreach
  • Resolved
    Resolved
    This incident has been resolved.
  • Monitoring
    Monitoring

    Vanaf 12 uur zijn de problemen door Microsoft / Enreach verholpen, sinds die tijd hebben we klanten nagebeld en bevestigd gekregen dat er geen spraakissues meer zijn. Wij wachten nog op bevestiging van de Root Cause door Enreach en melden deze dan middels de RCA procedure terug.

  • Update
    Update

    Vanuit Enreach is derde lijn opgeschakeld, zij (en wij onderschrijven dit) verdenken momenteel de connectie van hen naar Microsoft. Aan de kant van Unexus kunnen wij bevestigen dat in dezelfde omgeving ook Odido en CM trunks aanwezig zijn die geen problemen ervaren. Daarmee wordt nu geconcentreerd gewerkt aan het vinden van de oorzaak tussen Enreach en Microsoft. Wij beseffen dat onze klanten ernstige hinder ervaren en stellen alles in het werk om Enreach te ondersteunen in het onderzoek. Zodra er meer bekend is melden wij dit hier.

  • Identified
    Identified

    Klanten die gebruik maken van Enreach Telecom ondervinden momenteel problemen met haperend geluid en slechte kwaliteit van gesprekken. Unexus heeft het incident gemeld bij Enreach en is in afwachting van terugkoppeling

  • Investigating
    Investigating
    We are currently investigating this incident.

Apr 2025

CM Issue with incoming WhatsApp messages
  • Resolved
    Resolved

     

    WhatsApp Incoming Media.

    Incident resolved

    This incident has been resolved.

    Time posted

    Apr 24, 17:05 CEST

  • Monitoring
    Monitoring

    WhatsApp Incoming Media.

    Incident status: Monitoring

    The issue has been fixed and we are currently monitoring the solution.

    Time posted

    Apr 24, 12:49 CEST

    Components affected

     

    Messaging - WhatsApp Business

  • Investigating
    Investigating

    CM meldt de volgende issue op haar website:
    https://status.cm.com/

    WhatsApp Incoming Media.

    Update - We are continuing to investigate this issue.
    Apr 24, 2025 - 09:49 CEST

    Investigating - We are currently experiencing problems with incoming media messages from WhatsApp. We are engaging with META to try and pinpoint the issue.

Apr 2025 to Jun 2025

Next